Info club : Program evenimente 2015 | Contact | Membri | Ture | Actiunea Serbanei | Statut | Intrebari frecvente | Autentificare | Inregistrare
Ghid montan : Carpatii Meridionali : Muntii Cindrel > Cabane > Trasee | Muntii Lotrului > Cabane > Trasee | Muntii Fagaras > Cabane > Trasee
Alte informatii: Galerie Foto | Stiri | Caiet de cantece | Magazine echipament montan | Statiuni montane | Rezervatii Naturale | Sfaturi pentru turisti
2% pentru Amicii Muntilor

Home » Ture montane

Nu poti schia fara sa visezi…

Adaugat la 15 ianuarie 2008 de Ciprian Gavozdea 5.576 vizualizari Nici un comentariu
In tura cu Hannah
In tura cu Hannah 12 Ianuarie 2008
Fotografii oferite de: Marius Smarandoiu
Adaugat la: 14 Ianuarie 2008
Zona: Cindrel
58 fotografii, 12283 vizite, 2 comentarii

Mult alb,  frig cateodata si foarte cald de multe ori,  multa oboseala, bataturi la picioare si dureri de umeri si totusi nu poti schia fara sa visezi, acum 5 ani in club erau doar cateva persoane care stiau acest lucru…

Acum cand locatiile de schi din Austria si Elvetia ne trag cu ochiul, iar telescaunul faciliteaza urcarea, eu, te indemn la un schi romantic in care fiecare pas inainte, pentru toti, inseamna cateceva, iar pieile candva de foca sunt ridicate la rang de cinste… acesta este schiul de tura, este ceva aparte, daca ma intrebi pe mine si pe toti cei care-l practica, este metoda de a ramane aproape de munte de la prima ninsoare mai hotarata, sub care sta la panda piatra care zgarie talpa, este solutia salvatoare de la inotul prin zapada cand iarna este in toi si tot el te poate ajuta mai spre primavara cand iti croiesti drum printre palcuri de ghiocei si branduse…

Dupa cum spuneam, schiul de tura este boala grea, de la inceputul iernii tot incercam sa invatam pe altii, si am spus asa, oameni care vor sa invete, sunt, schiuri sunt, timp liber, ne facem, problema cea mare ar fi locatia daca vrem sa dormim peste noapte dar datorita partenerilor nostrii de la Hannah am rezolvat si aceast problema.

Ca in fiecare seara de miercuri la ora 18 la intalnirea de club am stabilit actiunea din week-end-ul 12-13 ianuarie, in desfasuratorul nostru era trecut urcare la cabana Prejba, dar din lipsa de zapada am mutat actiunea si am optat pentru traseul Paltinis-Canaia, aici este zapada din belsug, zis si facut, cu schiurile noastre unii sau altii cu cele de imprumut sambata dimineata in autobuzul de ora 7 eram 10 persoane, prietenul nostru Alin a urcat si el in Paltinis, dar cu masina lui eram deja 11, de la Rica am aflat ca Piciu’ si Radu au urcat cu o zi inainte si ne asteapta in Canaia, deja eram multi…

In traseu am intrat tarziu abia la 9.30, zapada mica, pe alocuri se vedea si pietre, mai sunt si trei copaci cazuti in poteca, grupul este rasfirat pe traseu, si nici nu ajungem la paraul Danesii ca deja lumea se plange de bataruri, am facut ce am facut iar eu ca sa nu spun ca am ajuns ultimul pot sa spun ca am incheiat grupul…

De la parau incepe urcarea, unul cate unul i-am depasit pe toti, Anca deja mergea pe jos, cu schiurile pe rucsac, o jenau claparii, pana sa iesim din padure am mai facut 2 regrupari.In Gaujoara cand ma uit la ceas 11.30, Robert si Bila s-au apucat sa faca plaja in asteptarea grupului, ma alatur si eu, intre timp, mananc ceva ca imi era foame, pana si pauza a fost lunga, dar macar ne-am distrat de sariturile lui Coco de pe trambulina care cineva a construit-o in aceasta poiana, deja mi-am luat gandul ca o sa vedem Canaia…

Am continuat, cand am ajuns pe varful Batrana am luat decizia, innoptam la stana din Besineu, cunosteam zona, este apa, si se pot pune corturile, tot pe Batrana am impartit grupul in doua, eu urmam sa-i conduc pe Roxana, Marius si Mihai pe curba de nivel pana la stana, Rica, alaturi de Coco, Anca, Robert, Cristina, Alin si Bila sa vina peste Varful Surdu, la ora 15.30 avea sa ne reintalnim la locul stabilit, cum ajuns, am mancat repede si am pregatit tabara de corturi, in zapada mare, cuiele nu au nici un efect asa ca le-am fixat cu schiuri si cu bete, spre dezamagirea mea primele schiuri implantate au fost ale mele, si uite asa mi-am luat gandul si de la schi, in seara aceea, dar, aveam cort…

Noaptea iarna vine repede, la ora 7 seara nu mai vedeam nimic decat cu lanterna, frigul incepe sa piste iar noi ne-am pus la povesti langa focul aprins din stana domneasca, ne gandeam la Piciu si la Radu care erau in Canaia, ne gandeam la cei 5 litrii de vin care i-au avut cu ei, de fapt, ei se gandeau, eu nu stiam ce sa mai fac la primus ca era infundat, vroiam sa pun de un ceai, pana la urma am rezolvat cu ceaiul iar ei s-au luat gandul de la vin, era trecut de ora 10, satui de fum am plecat fiecare la somn, cei care nu au mai dormit iarna in astfel de conditii, au ramasi surprinsi de diferenta clara de temperatura intre cea de afara si cea din cort.

Nu stiu cum a dormit toata lumea, eu numai la 9.30 am iesit din cort, afara era soare si bine-nteles in cort era chiar bine, cativa deja au mancat si incepeau sa stranga bagajele, cred ca la 11 toate corturile erau stanse, cei care inainte cu o zi au mers mai incet aveau motive sa se grabeasca asa ca iar am impatrit grupul, dar de data aceasta in trei parti, Alin, Marius si Mihai se grabeau sa ajunga in Sibiu, erau cu masina, oricum, ne-am luat la revedere de la ei, eu am plecat cu grupul 2, dupa ce am stins focul si am inchis stana, intre timp, Rica, Coco, Robert au atacat varful Rozdesti, oricum, ei au alt ritm de mers, noi mai catinel, pe varful Batrana, ne uitam la cei trei muschetari pe schiuri, ca deja au fost ajunsi pe Surdu si veneau la vale, am  mai stat putin si au fost imediat langa noi, cat am venit din varf pana am trecut pana in Gaujoara am cazut de trei ori, nu asta este problema, ridicatul din zapada este greu are cateva etape, te intorci cu schiurile la vale, dai rucsacul jos, te ridici, iei rucsacul il legi bine iar iar inainte sa pleci te rogi iar sa nu mai cazi…

Ne-am regrupat cu toti la liziera padurii sa-i mancam mazarea lui Cristina, ne-am permis zilele astea serbeaza majoratul, a avut mult curaj sa faca o asemenea tura, iar acum eram la ultima etapa din ea, la paraul Danesii au aparut si Radu cu Piciu, au baut vinul…asta este, oricum ultima regrupare am facut-o la vila 1 unde vom tine si Clopul Turistului.

Autobuzul spre Sibiu este la 17.30, pleaca de jos din statiune, daca nu este drumul aglomerat, iata ce candeam in timp ce coboram:

„nu am vazut Canaia, miros a stana si nu stiu cum sa mai tin schiurile sa nu mai alunece, dar sunt fericit, Cristina si Roxana au mai invatat putin sa schieze, Marius si Mihai au incercat si ei, sper ca au prins gustul, este bine si oricum, nu poti schia fara sa visezi…”

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Introduceti comentariul :

Trebuie sa fiti autentificat pentru a introduce un comentariu.